The Trade Desk hisseleri Amazon-Roku ortaklığı endişeleriyle düşüşte
Investing.com — The Trade Desk (NASDAQ: NASDAQ:TTD) hisseleri, Amazon (NASDAQ: NASDAQ:AMZN) Ads ve Roku (NASDAQ: ROKU) arasındaki yeni ortaklığın dijital reklam platformuna rekabet tehdidi oluşturabileceği endişesiyle Pazartesi günü yüzde 3 düştü.
Amazon (NASDAQ: AMZN) ve Roku (NASDAQ: ROKU) arasındaki işbirliği, şirketlerin tanımıyla ABD’deki en büyük doğrulanmış bağlantılı TV (CTV) erişimini oluşturacak. Bu entegrasyon yalnızca Amazon’un talep tarafı platformu (DSP) aracılığıyla sağlanacak. ComScore verilerine göre, bu ortaklık ABD’deki tahmini 80 milyon CTV hanesine ulaşacak ve bu da toplam CTV pazarının yüzde 80’inden fazlasını temsil ediyor.
Ortaklığın erken testleri, reklamverenlerin aynı bütçeyle yüzde 40 daha fazla benzersiz izleyiciye ulaştığını ve reklam sıklığını yaklaşık yüzde 30 azalttığını gösterdi. Bu da reklam harcamalarından üç kat daha fazla değer elde edilmesini sağlayabilir.
Bloomberg Intelligence analisti Geetha Ranganathan şöyle dedi: “The Trade Desk’in reklam bütçelerine yönelik rekabet tehditleri, özellikle Amazon’un DSP’sinden (talep tarafı platformu) kaynaklanan endişeler, Amazon ve Roku arasındaki yeni anlaşmayla daha da güçlenecek. Bu anlaşma, Roku’nun envanterini 4. çeyrekten itibaren Amazon DSP’de kullanıma sunuyor. TTD ölçekli tek bağımsız DSP olarak kalsa da, pazarlamacıların bütçelerini Amazon’a kaydırdığına dair son raporlar, Amazon’un ağırlığı ve tam huni yetenekleri göz önüne alındığında TTD’nin büyüme anlatısını bulanıklaştırıyor.”
Bu ortaklık, The Roku Channel, Prime Video ve Roku ile Fire TV işletim sistemlerindeki diğer önde gelen CTV yayın hizmetlerinin yanı sıra Disney (NYSE: DIS), FOX Corporation, Paramount, Tubi ve Warner Bros Discovery (NASDAQ: WBD) gibi popüler yayın hizmetlerinde hedeflenebilirliği artırıyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.