Ekonomi

McDonald’s yöneticisi aşırı Big Mac maliyeti iddialarını reddetti

McDonald’s (NYSE:MCD) ABD Başkanı Joe Erlinger, fahiş olduğu iddia edilen Big Mac fiyatlarıyla ilgili endişelere yanıt vererek şirketin uygun fiyat taahhüdünü vurguladı. Şirketin web sitesinde yer alan açık mektupta Erlinger, bir Big Mac yemeğinin 18 dolara mal olduğu iddialarını yalanlayarak bu tür durumların norm olmadığını belirtti. Erlinger ayrıca Big Mac fiyatlarının 2019’dan bu yana iki katına çıktığı yönündeki iddialara da karşı çıktı. Erlinger, Amerika Birleşik Devletleri’nde bir Big Mac’in ortalama fiyatının şu anda 5,29 $ olduğunu ve bazı kaynakların bildirdiği %100’lük artıştan ziyade 2019’dan bu yana %21’lik bir artışa işaret ettiğini açıkladı.

2019’da yaklaşık 11,18 milyar dolar olan kârını 2023’te yaklaşık üçte bir oranında artırarak 14,56 milyar doların biraz üzerine çıkaran fast-food devi, değerli marka imajını güçlendirmek için bu yaz 5 dolarlık bir kombo yemek sunacak. Erlinger’in mektubunda ayrıca sosyal medya ve Minneapolis Star Tribune’de yayınlanan bir makale de dahil olmak üzere haber kaynakları tarafından yayılan yanlış anlamalara da değinildi.

McDonald’s’ın ABD’deki 13.700’den fazla mağazasının %95’ini işleten franchise sahipleri, fiyatları her bir lokasyon için ayrı ayrı belirlemektedir. Söz konusu 18 dolarlık Big Mac, yüksek gelirli bir bölge olan Connecticut, Darien’de satıldı. Erlinger, McDonald’s’ın markasını uygun fiyatlı olmak üzerine inşa ettiğini ve bunun özellikle müşteriler ekonomik zorluklarla karşı karşıya kaldığında önem kazandığını vurguladı.

Fast-food fiyatlandırması tartışması, McDonald’s gibi zincirlerin enflasyona ve sözde “açgözlülük enflasyonuna” verdikleri tepki nedeniyle mercek altına alındığı bir döneme denk geliyor. Şubat ayında Wendy’s, CEO’sunun “dinamik fiyatlandırma” hakkındaki yorumlarının yanlış anlaşılarak yüksek fiyatlandırmaya işaret etmesinin ardından tepkiyle karşılaştı. Şirket bunun bir yanlış yorumlama olduğunu açıkladı.

Bank of America, McDonald’s’ın 2022’den bu yana %20 artan menü fiyatlandırmasının rakiplerinden daha fazla arttığına dikkat çekerek Wendy’nin %15, Burger King franchise’ının ise %16 zam yaptığını belirtti. Bu artışlara rağmen McDonald’s, yaklaşan 5 dolarlık combo yemek promosyonu ile uygun fiyat konusundaki itibarını korumak için adımlar atıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu